Illusionen om Danmark
Podcast-serien "Illusionen om Danmark"
Jul i Biblioteket - Episode 11
0:00
-1:31:26

Jul i Biblioteket - Episode 11

Korrumperet spildevandsfaktatjek - Politi - EUROGENDFOR

Dagens julekalender blev lidt længere end sædvanligt. Vi fordybede os lidt i to sager:

  1. Et TjekDet faktatjek der hvidvasker kommunernes ulovlige spildevandsudledning

  2. Omstrukturering af Rigspolitiet

Desuden kommer vi lidt ind på fænomenet “Det fårede lam” og på den fængslede politimand Lars Andersen.

Links:

TjekDets spildevands faktatjek af 11/12-2023: Link til faktatjek ; Karen Timmermanns profil på DTU ; Statsrevisorernes konklusion oktober 2023

Politiets reform fra 2007: Se udmøntningsplanen HER! Evaluering af politireformen: Politireformen År 2

EUROGENDFOR: Det paramilitære korps egen hjemmeside ; Wikipedia om korpset

Lars Andersens video-podcast YouTube kanal Ytringspligt

Discussion about this podcast

Illusionen om Danmark
Podcast-serien "Illusionen om Danmark"
I denne podcast-serie vil jeg dele de mange informationer som jeg støder på i mit arbejde med at afdække hvad Danmark er for et land, og hvordan det i virkeligheden fungerer. Det afdækker jeg i bøgerne i trilogien "Illusionen om Danmark" og bogen "Illusionen om Grundloven".
Jeg laver disse podcast så du kan lytte til dem på farten, og forhåbentlig blive meget klogere på dit land.
Hvis ikke vi danskere ved hvor vi står (og det gør vi desværre ikke i særlig høj grad!) hvordan kan vi så vide i hvilken retning vi skal gå?
Kend dit land og dets fortid, og du vil kunne forstå hvor du er i nutid!