Illusionen om Danmark
Podcast-serien "Illusionen om Danmark"
Jul i Biblioteket - Episode 17
0:00
-23:20

Jul i Biblioteket - Episode 17

Oplæsning af Illusionen om Grundloven - Forord og indledning

Jovan er stadig fraværende og jeg har fået en forkølelse, så julekalenderens 17. afsnit bliver til en oplæsning af forordet og indledningen af min nye bog Illusionen om Grundloven. Men først fortæller jeg lige selv kort om bogen, inden jeg giver ordet videre til den professionelle oplæser Henrik.

Som jeg tidligere har nævnt flere steder, så er jeg ikke i tvivl om at Illusionen om Grundloven er det vigtigste jeg kommer til bidrage med til mit land.

Efter at man har læst bogen, så kan man ikke længere være i tvivl om Danmarks reelle forfatningsmæssige status: Vi har desværre IKKE demokratisk styre i Danmark!

Bogen er unik idet den giver en kronologisk gennemgang, på letforståeligt dansk, af hvordan, der er blevet begået et statskup i Danmark over 175 år, ved brug af Grundloven.

Illusionen om Grundloven udkommer som podcast her på kanalen!

Fra 1. januar 2024 vil de betalende abonnenter her på kanalen få serveret 1 nyt afsnit af Illusionen om Grundloven hver eneste uge i 20 uger. Hvert afsnit vil blive oplæst af den professionelle oplæser Henrik, og jeg vil selv kommentere det pågældende afsnit inden oplæsningen.

Men oplæsningen her på kanalen er kun for de betalende medlemmer (ca. 50 kr. om måneden).

Bemærk at du støtter mit arbejde ved at være betalende medlem. Du hjælper med til at jeg kan skrive flere bøger om Danmarks sande tilstand.

Bliv betalende medlem nu!

Dagens afsnit er oplæsning af bogens forord og indledningen. Resten vil du kunne lytte til fra 1. januar og frem.

Illusionen om Grundloven er udkommet som lydbog!

Podcast afsnittene består af dele af den ny-udkomne lydbog, som du også kan købe i sin helhed på William Dams online boghandel.

Se lydbogen HER!

Tak til David Filskov fra Epic Sound og Henrik Hartvig Jørgensen for at producere en professionel lydbog, som jeg er mere end 100% tilfreds med:)

Skal bogen ligge under dit jueltræ i år?

Hvis du vil give en af bøgerne Illusionen om Grundloven eller Illusionen om Danmark i julegave, så skal du seneste købe dem tirsdag d. 19. december kl. 23:59. Du kan bestille bøgerne enten ved at lave en mobil- eller kontooverførsel. Ved kontooverførsel skal du huske at lave det som en ‘straks’-overførsel. Følg linket herunder for at få instruktioner til at lave overførslerne:

Køb bøgerne HER!

Uddrag af referatet fra statsrådsmødet d. 18. juli 1954, hvor kong Frederik 7. kalder den nye forfatning for et STATSKUP!

Teksten fra Rugsted & Kreutzfeldts “Sad i Parken”:

Sad i parken på en bænk

Fik et fugtigt lille stænk

Dagen brød frem og solen gik i ring

Jeg genkendte slet slet ingenting

-

Hallo derude alle sammen

Hvornår går toget væk herfra?

Jeg tror jeg er for ung til dette her

Men jeg kommer igen til næste år

-

La la la la la la la la la la la la

-

Så på folk der gik i byen

Så de underligste syn

Så dem gå og købe ind

Så dem gå og sælge vind

-

Hallo derude allе sammen

Hvornår går toget væk herfra?

Jеg tror jeg er for ung til dette her

Men jeg kommer igen til næste år

-

Opgav helt at leve mer′

Hvis jeg skulle leve her

Jeg er helt klar til et andet sted

Men hvor kan jeg få billet?

-

Hallo derude alle sammen

Hvornår går toget væk herfra?

Jeg er for ung til dette her

Men jeg kommer igen til næste år

Discussion about this podcast

Illusionen om Danmark
Podcast-serien "Illusionen om Danmark"
I denne podcast-serie vil jeg dele de mange informationer som jeg støder på i mit arbejde med at afdække hvad Danmark er for et land, og hvordan det i virkeligheden fungerer. Det afdækker jeg i bøgerne i trilogien "Illusionen om Danmark" og bogen "Illusionen om Grundloven".
Jeg laver disse podcast så du kan lytte til dem på farten, og forhåbentlig blive meget klogere på dit land.
Hvis ikke vi danskere ved hvor vi står (og det gør vi desværre ikke i særlig høj grad!) hvordan kan vi så vide i hvilken retning vi skal gå?
Kend dit land og dets fortid, og du vil kunne forstå hvor du er i nutid!