Playback speed
×
Share post
Share post at current time
0:00
/
0:00
Transcript
3

Når diktatoren laver en "Estrup"

Statsminister Mette Frederiksen brugte endnu en gang sit kæmpe propaganda-apparat til at lave et eventyr af en spin-historie, som ville have gjort H.C. Andersen misundelig
3

Estrup indførte 9 rædselsår efter attentat i 1885

De fleste danskere har ingen anelse om hvem konseilspræsident (datidens statsminister) J.B.S. Estrup var og hvad han gjorde ved deres forfædre. Tænk han har endda en af de fine gader i Silkeborgs midtby opkaldt efter sig. Jeg tænker tit et “HVORFOR?” når jeg står af toget på Silkeborg Station og begiver mig ad Estrupsgade op igennem midtbyen. Han har været den største diktator siden enevælden (dog med kong Christian 9. som den egentlige bagmand).

Nu gør Mette Frederiksen ham kunsten efter. Dog er der meget der tyder på, at det var en tilfældig fuld polsk statsborger, og ikke et iscenesat attentat eller overfald, som gav statsministeren et puf for en uge siden på Kultorvet i København. Den kan såmænd også have været tilfældet for Estrup, selvom jeg vil tro at mordforsøget på ham var iscensat.

Nu her en uge efter det overfald på Kultorvet - som ikke var et overfald men en fuld polak der skubbede til statsministeren ud af fuldskab - kan Mette Frederiksen kun gå rundt i Allinge ved Folkemødet på Bornholm med to ringe af sikkerhedsvagter. Den inderste ring er bodyguards, mens den yderste består af politifolk.

Læs selv den fulde artikel fra 14. juni på DR herunder. Den er skrevet af en af Danmarks største mikrofonholdere Line Rønn Tofte, som ingen skam i livet har over at deltage i propaganda af den allerværste skuffe:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-i-foerste-offentlige-tale-efter-overfald-har-faaet-professionel#!/

Mette Frederiksen med en ring af bodyguards dernæst en ring af politifolk, og sådan spankulerer hun rundt på folkemødet på Bornholm(!)

Det er bestemt ikke første gang Mette Frederiksen stiller kulisser op til et stort iscenesat medieshow. Husker du da hun slog omkring 16-17 millioner mink ihjel, gjorde 6.000 minkarbejdere m.f. arbejdsløse, og hjalp mindst et halvt dusin minkavlere med at gøre selvmord?

Hun stillede sig da bare op og flæbede lidt for åben skærm, og så var det vores alle sammens Mette vi alle skulle have ondt af (link HER!):


Læs nedenstående tidligere opslag her fra mit nyhedsbrev, hvor du kan læse mere om J.B.S. Estrup og hvordan han indførte provisorietiden efter et attentat i 1885:



3 Comments
Illusionen om Danmark
Podcast-serien "Illusionen om Danmark"
I denne podcast-serie vil jeg dele de mange informationer som jeg støder på i mit arbejde med at afdække hvad Danmark er for et land, og hvordan det i virkeligheden fungerer. Det afdækker jeg i bøgerne i trilogien "Illusionen om Danmark" og bogen "Illusionen om Grundloven".
Jeg laver disse podcast så du kan lytte til dem på farten, og forhåbentlig blive meget klogere på dit land.
Hvis ikke vi danskere ved hvor vi står (og det gør vi desværre ikke i særlig høj grad!) hvordan kan vi så vide i hvilken retning vi skal gå?
Kend dit land og dets fortid, og du vil kunne forstå hvor du er i nutid!